Hoe Instagram Reels gebruiken voor jouw bedrijf?

Instagram Reels is een nieuwe manier om je community op te bouwen en je bereik op Instagram te vergroten. Het is een leuke en boeiende manier om virale (en creatieve!) fragmenten te delen met jouw publiek.

De Parijse fotografe Janelle Sweeney van My Paris Portraits gebruikt Instagram Reels pas sinds een paar weken en zegt dat ze haar engagement al begint te zien opkomen.

Als je Instagram al gebruikt voor jouw bedrijf, kan het de moeite waard zijn om eens Instagram Reels te proberen.

Hier zijn 3 manieren waarop je Instagram Reels kan gebruiken in jouw marketingstrategie:

Instagram Reels voor bedrijven #1: maak authentieke inhoud waarop jouw publiek reageert.

Toen Instagram Stories in 2016 het toneel betrad, hadden weinigen kunnen voorspellen hoe succesvol het zou blijken te zijn.

Instagram Reels isvontworpen om snel en leuk te zijn en zit vol met speciale effecten die het maken van boeiende en authentieke content serieus makkelijk maakt.

Dit biedt een geweldige kans voor bedrijven om een meer menselijke, minder beeldperfecte kant te laten zien – wat geweldig kan zijn voor het opbouwen van echte relaties en het versterken van de community.

En wat is er nog beter? Je bereikt zo een heel nieuw publiek. Jouw Reels verschijnen op de Explore pagina’s van de gebruikers en ze kunnen meteen op de volgknop tikken. Dubbel-win dus!

Instagram Reels voor bedrijven #2: Deel educatieve inhoud

Het plaatsen van educatieve content is een geweldige plek om te beginnen – geef je volgers je top 5 reistips, leer ze hoe ze de perfecte foto kunnen maken, of laat ze zien hoe je een rok op 5 manieren kunt stylen.

Neem bijvoorbeeld de in Parijs gevestigde voedingsstudio, @thesocialfood. Ze hebben maar een paar Instagram Reels, maar ze hebben al heel snel hun niche gevonden: het delen van recepten met hun eigen producten. Bekijk hieronder hoe ze Reels gebruiken om hun ambachtelijke warme saus te benadrukken door het te gebruiken in een snel recept.

Ze hebben ook het recept in het bijschrift opgenomen en een aantal hashtags zoals #hotsauce en #reelsfood.

Instagram Reels voor bedrijven #3: Showcase producten

Instagram Reels is een enorme kans voor merken en bedrijven die de bekendheid en de verkoop via het platform willen stimuleren.

Vooral omdat Reels op de Instagram Explore Page worden vertoond, zullen gebruikers die je nog niet volgen jouw content zien – en dit betekent veel!

En hoewel we nog niet zeker weten hoe het Instagram Reels algoritme werkt, is het een goed idee om hashtags en beschrijvende bijschriften te gebruiken om Instagram te laten weten waar je het over hebt.

Jonak Paris, een Frans schoenenbedrijf, gebruikt Reels om hun nieuwe zomercollectie op een leuke creatieve manier te laten zien.

Op dit moment kunnen gebruikers slechts een geselecteerd aantal GIF’s en stickers op hun Reels gebruiken. Maar naarmate meer Instagram-gebruikers Reels zullen gebruiken en hun feedback geven, kunnen we verwachten dat er een aantal functies van Instagram Stories ook voor Reels worden uitgebracht zullen worden, zoals shoppable stickers en swipe-up links.

Reels zal niet enkel een plaats zijn voor merken en bedrijven om creatieve content te delen, maar het zal ook een extra manier zijn voor adverteerders om hun producten te pushen. Net zoals adverteerders advertenties kunnen plaatsen tussen Instagram Stories, voorspellen we dat de reclamemogelijkheden vrij gelijkaardig zullen zijn.

Instagram Reels kan ook een andere manier zijn voor merken en bedrijven om hun Instagram-community nog beter te begrijpen.

Wat jouw merk of bedrijf ook is, er ligt een creatieve kans op jouw te wachten.

Wat denk je dat de toekomst van Instagram Reels zal brengen?